
Міністерство економіки України презентувало перший публічний аналітичний дашборд платформи «Пульс» — державного інструменту зворотного зв’язку між бізнесом і владою, створеного в межах політики «Зроблено в Україні».
Платформа «Пульс» відкриває новий етап у розвитку прозорої взаємодії бізнесу та держави. Уперше підприємці, аналітики й органи влади можуть у режимі реального часу бачити тенденції, проблеми та запити бізнесу, зафіксовані через платформу pulse.gov.ua.
«Пульс» уже зібрав понад 313 тисяч оцінок, 25 тисяч коментарів і понад 300 звернень від верифікованих підприємців з усієї України. З 1 січня 2026 року, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1304 від 10 жовтня 2025 року, «Пульс» набуде статусу повноцінного державного механізму цифрової взаємодії бізнесу з владою. Відкритість даних і постійна аналітика в режимі реального часу створять основу для прогнозованого та прозорого діалогу між владою та бізнесом, де кожен сигнал підприємця має значення.
Унікальність дашборду полягає у структурі даних: кожен коментар, залишений підприємцем, автоматично враховується в аналітиці без втручання чи модерації. Це гарантує автентичність «голосу бізнесу» та формує живу базу фактів, що відображає реальний стан бізнес-клімату в Україні. Публічний дашборд дозволяє аналізувати звернення за регіонами та державними органами, а також працювати з секторальними даними під запит.
Заступник Міністра економіки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації О. Циборт: «Ми звикли говорити про цифрову трансформацію як про технологію, але насправді вона про довіру. Публічний дашборд “Пульс” — це не просто набір цифр, це можливість почути бізнес напряму. Ми будуємо систему, у якій дані, а не припущення, визначають рішення. Коли кожен коментар підприємця стає частиною державної аналітики — це будує нову якість управління».
У 2025–2026 роках команда «Пульс» зосередиться на розширенні та цифровому розвитку платформи. Заплановано інтеграцію із всіма ЦОВВ, з банківськими сервісами — ПриватБанк та Монобанк — для збору відгуків підприємців, а також з екосистемою «Дія» та Дія.Бізнес. Важливим етапом стане запуск модуля бізнес-петицій, який створить механізм колективних звернень бізнесу і нову культуру взаємодії бізнесу з державою, а також оновлення платформи «Пульс 2.0» із покращеним користувацьким досвідом і розширеними можливостями аналізу даних.
Міністерство економіки закликає підприємців активно користуватися платформою — залишати звернення, коментарі та оцінки на pulse.gov.ua, а також на сайтах, де інтегрований віджет “Пульс”. Саме з цього зворотного зв’язку формується аналітика, яка допомагає державі приймати рішення, засновані на фактах.
Пульс — це державна цифрова платформа, яка створює єдину інфраструктуру для діалогу між бізнесом і владою. Вона збирає сигнали від бізнесу, модерує звернення, надає зворотний зв’язок та формує аналітику на базі штучного інтелекту.
Пульс – офіційний канал збору та аналізу звернень бізнесу, інтегрований у політичний цикл ухвалення рішень.
Платформа створює єдиний стандарт зворотного зв’язку бізнесу з державою, що забезпечує прозорість, підзвітність та системність.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1304 від 10 жовтня 2025 року:
· Міністерство економіки України координує реалізацію проєкту;
· Державна регуляторна служба модерує звернення і контролює якість відповідей;
· АТ «Прозорро.Продажі» є технічним адміністратором системи;
На сьогодні «Пульс» уже функціонує у шести регіонах — Закарпатській, Дніпропетровській, Львівській, Рівненській, Одеській та Київській областях. Ще п’ять областей та м.Київ перебувають у процесі підключення. До кінця 2025 року система буде розгорнута у всіх ОВА, створюючи єдину національну екосистему бізнес-діалогу. Платформа інтегрована з Національною платформою «Діалог влади та бізнесу», яку координує заступник керівника Офісу Президента України Віктор Микита. Це забезпечує перехід від окремих звернень до системних рішень — коли сигнали, отримані через «Пульс», стають предметом обговорення на регулярних зустрічах між владою та підприємцями в регіонах.
Завдяки вибудові нових процесів та політик, зокрема внесення Постанови про Пульс яка регламентує використання платформи,вводить в правове поле поняття “бізнес-звернення, а також вибудови політики на рівні регіонів яка робить подання звернень через Пульс обов’язковим на рівні обласних військових адміністрацій (діє пілот у 6 ОВА в рамках Нацплатформи “Діалог влади і бізнесу”), ми усуваємо хаотичність і дублювання запитів. Прозорість та підзвітність у реагуванні на звернення бізнесу сприятимуть зростанню довіри до самого інструменту і до результатів вирішення проблем підприємців.
Мета ініціативи — підвищити прозорість державної політики, зробити процес реагування на проблеми бізнесу структурованим, відслідковування і підзвітним.
Сайт: pulse.gov.ua
Зібрано понад 331 тис. оцінок, 29 тис. коментарів та 300+ регіональних звернень від бізнесу по всій Україні.
12 регіонів підключено до регіонального модуля «Пульс». До кінця 2025 року буде підключено усі 24 обласні військові адміністрації.
Згідно постанови звернення через «Пульс», опрацьовуються за 15 робочіх днів
ДРС здійснює постійний контроль за якістю відповідей і перевіряє рішення працівників ОВА під час модерації звернень.
Рада бізнес-омбудсмена (РБО) підключена як гарант неупередженості та арбітр у складних кейсах.
Пульс став частиною Національної платформи «Діалог влади та бізнесу», координованої Віктором Микитою. Запроваджено механізм регулярних зустрічей на рівні регіонів, де порядок денний формується в тому числі на основі звернень бізнесу з Пульсу.
Віджет «Пульс» інтегровано у Кабінет платника податків на сайті ДПС, на сайті Міністерства економіки та Порталі електронних сервісів МЕ, а також 200+ онлайн ресурсів центральних та регіональних органів влади, заплановано інтеграції в ПриватБанк, Монобанк, Дія та всі ЦОВВ.